Mówiąc krótko, wcielicie się w rolę aplikantów na stanowiska zarządcze w dawnym Browarze Huggera, czyli dzisiejszym Starym Browarze. W ok. 6-osobowych grupach będziecie musieli odwiedzić kolejno 13 lokalizacji w Starym Browarze i wykonać zadania rekrutacyjne. Pomoże Wam w tym mapa oraz smartfon, którym będziecie robić zdjęcia, nagrywać filmy, czy wykonywać obliczenia. Zwycięża ta grupa, która jako pierwsza wykona zadania. Nad przebiegiem rekrutacji czuwać będzie sam Alfons Hugger – założyciel browaru.
Centrum Handlowe Stary Browar to jedna z ikon Poznania i powód do dumy jego mieszkańców. Wkomponowany w XIX-wieczne zabudowania Browaru Huggera, przypomina o tradycjach piwowarskich Poznania. Spośród innych centrów handlowych wyróżnia go fantazyjna, industrialna architektura i ekspozycja równie fantazyjnych rzeźb i instalacji. O tych i innych smaczkach dowiesz się podczas naszej gry. Zabierzemy Cię do rzadko odwiedzanych zakamarków Starego Browaru, o których nie wiedzą nawet Poznaniacy! Dodatkowym atutem jest to, że gra odbywa się w większości w zamkniętych pomieszczeniach, przez co jest niezależna od pogody.
Jak na rekrutację przystało, nie może zabraknąć rywalizacji. Drużyny będą wykonywać te same zadania, ale w innej kolejności, co da wszystkim jednakowe szanse na zwycięstwo. Oczywiście na zwycięzców czeka nagroda oraz prestiż z bycia w zarządzie Browaru Huggera. Taka „perspektywa awansu” działa elektryzująco na graczy i jak nic wywołuje ducha walki. Zaobserwowaliśmy to szczególnie przy grupach firmowych, gdzie drużyny pracowników rywalizują z drużyną prawdziwych szefów.
Gra miejska Szefowie Starego Browaru oparta jest na QR kodach i niemal w całości rozgrywana jest online z wykorzystaniem smartfonów graczy. W praktyce wygląda to tak: skanujesz kod z papierowej mapki, otwierasz stronę www z opisem miejsca i zadaniem, wykonujesz zadanie po czym dostajesz hasło otwierające kolejny QR kod. Wasze postępy obserwuje sam Alfons Hugger, który kontaktuje się z Wami poprzez Facebook Messengera. Dzięki takiej mechanice gra wzbogacona jest o multimedia: zdjęcia, filmy, nagrania, co kreuje o wiele bogatsze doświadczanie niż tradycyjne gry miejskie.