Oferta
Gry miejskie dla szkół
Categories ,

Gra miejska Pogromcy Enigmy

Złam szyfr niczym Rejewski

Zabierz uczniów na przygodę z maszyną szyfrującą Enigma. Uczniowie wcielą się w rolę łamaczy szyfrów i spróbują rozpracować Enigmę używając wskazówek ukrytych w poznańskiej Dzielnicy Cesarskiej. Użyjemy świetnego rekwizytu - uproszczonej wersji Enigmy.

Cena:

730 pln / grupa

Opis

Max liczba uczestników

50

Miejsce realizacji

Poznań, Dzielnica Cesarska

Czas trwania

do 2 h

Dostępne języki

PL

  • gracze to grupa szkolna w wieku 10+.
  • planujesz wizytę w Centrum Szyfrów Enigma.
  • szukasz ciekawej gry miejskiej niekoniecznie turystycznej.

Dlaczego enigma w Poznaniu?

Niewiele osób wie, że początki łamania szyfru Enigmy – niemieckiej maszyny szyfrującej – miały miejsce w Poznaniu. To właśnie tutaj w latach 30. trzej matematycy: Henryk Zygalski, Stanisław Różycki i Marian Rejewski kończą kurs kryptologiczny i w 1932 roku jako pierwsi na świecie łamią szyfr Enigmy. Historię tą opowiada niedawno otwarte w Poznaniu Centrum Szyfrów Enigma. Nasza gra miejska Pogromcy Enigmy stanowi świetne uzupełnienie wizyty w Centrum Szyfrów albo niezależną atrakcję.

Skonstruowaliśmy własną Enigmę!

Specjalnie do celów gry skonstruowaliśmy własną, uproszczoną wersję Enigmy, której zasada działania jest jednak podobna. Żeby odczytać zaszyfrowany tekst, najpierw należy znać klucz, czyli początkowe ustawienie wirników. No chyba, że sprawdzi się wszystkie możliwe ustawienia, a tych jest bagatela 150 456! Każda drużyna (ok. 5 osób) dostanie własną Enigmę i wyjdzie w teren, by znaleźć klucz ukryty na budynkach i pomnikach Dzielnicy Cesarskiej. Jednak po kilku rundach złamanie szyfrów staje się możliwe przy odrobinie spostrzegawczości i intuicji.

Uzupełnienie wizyty w Centrum Szyfrów Enigma

Centrum Szyfrów Enigma to świetna atrakcja turystyczna dla uczniów podstawówek. Ma jednak spore ograniczenie przestrzenne i nie jest w stanie zagospodarować na raz grupy 50 osób. Idealnym rozwiązaniem jest zatem podzielenie grupy na pół, gdzie jedna połowa idzie do CS Enigma, a druga gra w Pogromców Enigmy, a później odwrotnie. Dzięki temu 50-osobowe grupy zostaną obsłużone bez zbędnego czekania.

Walory edukacyjne gry

  • rozwijanie logicznego myślenia – złamanie szyfru to zadanie logiczne i intuicyjne

  • rozwijanie spostrzegawczości – gracze odszukują detale architektoniczne ze zdjęć

  • rozwijanie orientacji w terenie – gracze odnajdują obiekty z mapy

  • rozwijanie pracy zespołowej – gracze wspólnie ustalają sposoby ataku na szyfr

  • wiązanie nauki szkolnej z życiem – nasza Enigma pokazuje użycie matematyki i logiki w realnym świecie

Co otrzymasz w ramach gry Pogromcy Enigmy: