Opis
Max liczba uczestników
50
Miejsce realizacji
Poznań, Dzielnica Cesarska
Czas trwania
do 2 h
Dostępne języki
PL
- Gra się sprawdzi, jeżeli:
- gracze to grupa szkolna w wieku 10+.
- planujesz wizytę w Centrum Szyfrów Enigma.
- szukasz ciekawej gry miejskiej niekoniecznie turystycznej.
- Gra się nie sprawdzi, jeżeli:
- twoja grupa to klasy 1-3 – lepiej zobacz animowaną wycieczkę Szlakiem Powstania.



Dlaczego enigma w Poznaniu?
Niewiele osób wie, że początki łamania szyfru Enigmy – niemieckiej maszyny szyfrującej – miały miejsce w Poznaniu. To właśnie tutaj w latach 30. trzej matematycy: Henryk Zygalski, Stanisław Różycki i Marian Rejewski kończą kurs kryptologiczny i w 1932 roku jako pierwsi na świecie łamią szyfr Enigmy. Historię tą opowiada niedawno otwarte w Poznaniu Centrum Szyfrów Enigma. Nasza gra miejska Pogromcy Enigmy stanowi świetne uzupełnienie wizyty w Centrum Szyfrów albo niezależną atrakcję.
Skonstruowaliśmy własną Enigmę!
Specjalnie do celów gry skonstruowaliśmy własną, uproszczoną wersję Enigmy, której zasada działania jest jednak podobna. Żeby odczytać zaszyfrowany tekst, najpierw należy znać klucz, czyli początkowe ustawienie wirników. No chyba, że sprawdzi się wszystkie możliwe ustawienia, a tych jest bagatela 150 456! Każda drużyna (ok. 5 osób) dostanie własną Enigmę i wyjdzie w teren, by znaleźć klucz ukryty na budynkach i pomnikach Dzielnicy Cesarskiej. Jednak po kilku rundach złamanie szyfrów staje się możliwe przy odrobinie spostrzegawczości i intuicji.




Uzupełnienie wizyty w Centrum Szyfrów Enigma
Centrum Szyfrów Enigma to świetna atrakcja turystyczna dla uczniów podstawówek. Ma jednak spore ograniczenie przestrzenne i nie jest w stanie zagospodarować na raz grupy 50 osób. Idealnym rozwiązaniem jest zatem podzielenie grupy na pół, gdzie jedna połowa idzie do CS Enigma, a druga gra w Pogromców Enigmy, a później odwrotnie. Dzięki temu 50-osobowe grupy zostaną obsłużone bez zbędnego czekania.

Walory edukacyjne gry
rozwijanie logicznego myślenia – złamanie szyfru to zadanie logiczne i intuicyjne
rozwijanie spostrzegawczości – gracze odszukują detale architektoniczne ze zdjęć
rozwijanie orientacji w terenie – gracze odnajdują obiekty z mapy
rozwijanie pracy zespołowej – gracze wspólnie ustalają sposoby ataku na szyfr
wiązanie nauki szkolnej z życiem – nasza Enigma pokazuje użycie matematyki i logiki w realnym świecie

Co otrzymasz w ramach gry Pogromcy Enigmy:
- Prowadzącego grę Szefa Biura Szyfrów
- Super rekwizyt – uproszczoną Enigmę dla każdej drużyny (oczywiście do zwrotu 🙂)
- Ekscytującą rozgrywkę przypominającą prawdziwe zastosownie Enigmy
- Nagrody dla wszystkich zwycięzców